Menü

Namazlarda surelerin yazılış sıralarına göre okunmaması mekruh mudur?

Aşevi İnşaatı Yardımı - Huzurlu Gönüller Eğitim Vakfı
Aşevi İnşaatı Yardımı - Huzurlu Gönüller Eğitim Vakfı
Aşevi İnşaatı Yardımı - Huzurlu Gönüller Eğitim Vakfı
212 görüntülemeNamazın Mekruhları
0 Yorum

Namazlarda surelerin yazılış sıralarına göre okunmaması mekruh mudur?

Namazda birinci rekatta fatihadan sonra okunan zammı sureden sonra ikinci rekatta arada iki veya daha fazla sure atlayarak okumak mekruh mudur?

İsmail Hakkı Yelkenci cevap verdi 31/12/2024

URL Kopyala
0

Sünnete uygun olan, namazda okunan âyet ve sûrelerin Mushaf’taki sıraya göre okunmasıdır. Bir sûreyi veya âyeti okuduktan sonra, ardından kendinden önceki bir sûreyi veya âyeti okumak tenzîhen mekruhtur. Fakat bu, namazı geçersiz kılacak veya sehiv secdesi yapmayı gerektirecek bir durum değildir. (Raddu’l-muhtâr, 1/546) Burada söz konusu olan tertip, esasında namazın değil tilavetin bir gereğidir. Bu husus sûre ve âyetlerin sırasının Peygamber Efendimiz (s.a.s.) tarafından tevkîfen belirlendiği kabulüne dayanmaktadır. Bu sebeple Hanefî mezhebine göre, namazlarda hem âyetler hem de sûreler arasında tertibe riâyet edip sırayı takip ederek okumak uygun görülmüştür. Peygamber’imizin (s.a.s.) bir gece namazında sıraya riâyet etmeden, önce Nisâ sûresini sonra Âl-i İmrân sûresini okuması gibi olayların ise; henüz sûreler arasında tertip gerçekleşmeden önceki bir zamanda meydana geldiği belirtilmektedir. (Nevevî, Şerhu Müslim, 6/61-62)

Namazda okuma esnasında ilerideki bir yere geçerken, aradaki tek bir sûre veya âyetin atlanması da tenzîhen mekruh kabul edilmiştir. Sonraki rek’atta ileriden okunacaksa, uygun olan, en az iki âyet veya iki sûre atlayarak okumaktır. Âlimlerden bazıları, sıraya riâyet etmemenin sadece farzlarda tenzîhen mekruh olduğunu, nâfile namazlarda mekruh olmayacağını söylemişlerdir. (Raddu’l-muhtâr, 1/546) Aksi görüşte olanlar ise şunu delil getirmektedirler: Peygamber Efendimiz (s.a.s.), Hz. Bilâl’in (r.a.), namaz kılarken bir sûreden diğerine atladığını duyduğunda, ona, “Sûreleri olduğu gibi oku” buyurmuştur. (İbn Ebî Şeybe, el-Musannef, 2/264 [8818], 6/151 [30259]) Sonuç olarak, namazda sûre ve âyetlerin tertibine riâyet edilmemesi tenzîhen mekruhtur. Bu durum, namazı bozacak ve tekrar kılmayı gerektirecek boyutta bir eksiklik değildir.

İsmail Hakkı Yelkenci cevap verdi 31/12/2024
0
Toplam 1 cevaptan 1 tanesi gösteriliyor. Diğer cevapları görmek için tıklayın.
Cevap yaz..