Maliki mezhebinde necasetten taharet sünnet midir?
Maliki mezhebinde necasetten taharet sünnet midir?
Maliki olan bir kişi, üstünde necaset varken ve bunu gidermeye gücü yeterken kasten bu necaseti temizlemeden namaz kılarsa namazı geçerli olur mu?
URL Kopyala
Maliki mezhebinde namaz kılan kimsenin necasetten taharette bulunmasının bir görüşte vacip, diğer görüşte ise sünnet olduğu yönünde iki görüş bulunmaktadır. Vacip olduğuna hükmedenlere göre; bir kimse kasıtlı olarak necasetle namaz kılmış olsa tüm bu namazları iade etmesi gerekir. Fakat necaseti temizlemekten aciz olduğu için veya unuttuğu için necasetle kılmış olsa sadece vakit içerisinde bulunduğu namazı iade eder. Mezhepte meşhur olan görüşte budur yani hatırlama ve kudret şartıyla necasetin izalesinin vacip olduğu görüşüdür. Necaseti temizlemenin sünnet olduğuna hükmedenlere göre; bir kimse kasıtlı olarak necasetle kılmış olsa Maliki fakihleri bu hususta ihtilaf etmiştir. Kurtubi acziyet ve unutma hali gibi değerlendirip vakit içerisindeki namazı iade etmesi gerektiğini söylemiş. İbni rüşd ise bu şekilde kasıtlı kıldığı tüm namazları iade etmesi gerektiğini söylemiştir.