Cinsel ilişkide eşinin makat (anal) bölgesinden faydalanmak caiz midir?
Cinsel ilişkide eşinin makat (anal) bölgesinden faydalanmak caiz midir?
Anal ilişki (eşle makattan ilişki kurmak) haramdır. Peki cinsel ilişki sırasında makata parmak, cism (anal tıkaç) vs. sokmak suretiyle faydalanmak caiz midir?
URL Kopyala
Konunun üç farklı ilişki yönüyle ele alınarak sorulan meseleye de sonuç olarak verilen cevabı şöyledir:
Birincisi: Fıkıh alimleri adet döneminde kadınla ilişki kurmanın haram olduğuna dair ittifak etmişlerdir. Zira yüce Allah şöyle buyurdu: “Sana kadınların ay hâlini sorarlar. De ki: “O bir ezadır (rahatsızlıktır). Ay hâlinde kadınlardan uzak durun. Temizleninceye kadar onlara yaklaşmayın. Temizlendikleri vakit, Allah’ın size emrettiği yerden onlara yaklaşın. Şüphesiz Allah çok tövbe edenleri sever, çok temizlenenleri sever.” (Bakara/222 ) Ancak adet halinde sevişmek, Peygamber Efendimizin (s.a.s.) sünnetlerindendir. Hz. Aişe (r.a.) şöyle anlatıyor: ”Eşlerinden biri adet gördüğü zaman Allah’ın Rasulü (s.a.s.) (göbekle dizler arasını örten) genişçe bir örtü örtünmesini emreder, sonra da onun göğüslerine yönelirdi.” (Nesai, 1/189) Erkek, adetli karısının dizkapağı-göbek arasına dokunmadıktan sonra, onunla her türlü cinsel oynaşma yapabilir.
İkincisi: Kadına anüsten cinsel ilişki kurmak haramdır. Nitekim yüce Allah şöyle buyurdu: “..Allah’ın size emrettiği yerden onlara yaklaşın..” (Bakara, 222) Yani vajinadan ilişki kurun. Bu yer ekinliktir, nesil yoludur. Oysa anüsten nesil gerçekleşmez. Başka ayette yüce Allah şöyle buyurdu: “Kadınlarınız sizin ekinliğinizdir. Ekinliğinize dilediğiniz biçimde varın. Kendiniz için (geleceğe hazırlık olarak) güzel davranışlar takdim edin. Allah’a karşı gelmekten sakının ve her hâlde onun huzuruna varacağınızı bilin…” (Bakara, 223) Aynı zamanda birçok hadiste kadına anüs yoluyla cinsel ilişki kurmanın haram olduğu belirtilmektedir. Ebu Hureyre Radiyallahu anhu’dan rivayet edildiğine göre Rasulullah Sallallahu Aleyhi Vesellem şöyle dedi: “Kadına anüsünden cinsel ilişki kuran, meldundur” (Ahmed, Ebu Davud 2162)
Üçüncüsü: Alimler, kadının iki bacağı arasıyla ve iki kalça arasıyla zevk almak ve faydalanmanın caiz olduğunu söylemişlerdir. Ancak bu konu anüse giriş olmaması şartıyla caizdir. İmam Şafii Rahimehullah şöyle dedi: Giriş olmaması şartıyla iki kalça arasında zevk almakta sakınca yoktur. (El Um 8/257) İbn Kudame şöyle dedi: Giriş olmaksızın iki kalça arasından faydalanmakta sakınca yoktur, zira sünnette haramlık sadece anüsle ilgilendirilmiştir. Haram kılınmasının sebebi kadına olan eziyettir. Dolayısıyla haramlık sadece anüsle alakalıdır. (el Muğni 7/226) Kocanın eşinden faydalanması iki kalça arası dahil sadece anüse girişle sınırlıdır. Anüsle faydalanmanın haramlığı sadece girişle ilgilidir. Bir hadiste şöyle buyruldu: “Allah hakkı söylemekten utanmaz, kadınlarla anüsten cinsel ilişki kurmayınız.” (İmam şafii rivayet etmiştir)
Sonuç olarak sorulan sevişme türü, penisin ucunun küçük bir bölümü dahil anüse girmemesi şartıyla caizdir. Aksi takdirde haramdır. Keza makada parmak vb. sokmak şeklinde ilişki de (seddi zeria kabilinden) caiz değildir. Nitekim bu fiil sağlam fıtratların ve müstakim zevk sahiplerinin tiksinti duyacağı bir fiildir. Bu çirkeflik; fıtratları bozulmuş, zevkleri ahmaklaşmış ve hedefini hayvani şehvetlerini doyurmaya odaklamış olan edep, ahlak ve taharetten yoksun kimselerin işidir. Haram sınırlarında dolaşmak kişiyi harama götürmekle sonuçlanır. Bu tür adetler; nefsinin hoşuna giden her şeyde hevasına tabi olup, yasakların daha hafifinden başlayarak zamanla helaka düşen kimselerin adetleridir. Allah Teâlâ müminleri helaka götürecek tüm fiilerden uzak kılıp muhafaza eylesin.