Menü

İslamda aynı cins ve farklı cins kimselerin öpüşmesinin caiz olup olmadığı yerler nelerdir?

Aşevi İnşaatı Yardımı - Huzurlu Gönüller Eğitim Vakfı
Aşevi İnşaatı Yardımı - Huzurlu Gönüller Eğitim Vakfı
Aşevi İnşaatı Yardımı - Huzurlu Gönüller Eğitim Vakfı
2.87K görüntülemeErkek - Kadın İlişkileri

İslamda aynı cins ve farklı cins kimselerin öpüşmesinin caiz olup olmadığı yerler nelerdir?

Hem cins olan iki kişinin ve mahrem olan karşı cinslerin şehvet olmadan birbirini öpmesi, sarılması günah mıdır?

Dudağın yanaştığı mahal veya uzva, öpme işindeki niyyete ve öpüşen insanların aynı sınıftan veya karşı cinsten olmasına göre bu fiilin isminde ve hükmünde farklı neticeler ortaya çıkmaktadır. Şöyle ki:
a) Sevgi öpmesi: Anne veya babanın çocuğunu öpmesi gibi. Bu kabil öpmede engelleyici bir hüküm yoktur. Peygamber Efendimiz (s.a.s.), küçük yaştaki çocuklarını veya torunlarını okşar ve öperdi. (1)
b) Acıma ve esirgeme öpmesi: Evlâdın anne veya babasının başını öpmesi gibi.
c) Şefkat öpmesi: Din kardeşinin alnından öpmek gibi. Zira Peygamberimiz (s.a.s.), amcasının oğlu Cafer bin Ebî Tâlib’i (r.a.) bir yolculuk dönüşünde karşılaşmıştı. Yanına geldiğinde ona sarılmış, iki gözünün arasında kalan alın kısmından öpmüştü. (2) Yine Rasûl-i Ekrem (s.a.s.) vefat ettiğinde Hz. Ebû Bekir (r.a.) hâne-i saadete gelmiş Fahr-i kâinat Efendimizin yüzündeki örtüyü kaldırıp alnından öpmüş ve “Ey Allah’ın Rasulü, senin memâtındaki hâlin hayatındaki kadar güzel” diyerek ağlamıştı. (3)
d) Dindarlık öpmesi: Hac veya umre yapanların, tavaf sırasında veya müsait bulduğu zamanlarda “Hacer-i esved”i öpmesi gibi. Kâ’be-i Muazzama’mn eşiğini veya Kur’ân-ı Kerim’i öpmek, dindarlıkla ilgili bir hareket olduğundan, meşru görülmekte ve bu kısma dâhil bulunmaktadır. Hz. Ömer (r.a.), her sabah eline mushafı alır, öper ve “Aziz ve Celil olan Rabbimin ahd-i-menşûru” derdi. Hz. Osman (r.a.) de Kur’ân-ı Kerim’i öper ve yüzüne sürerdi. (4)
e) Şehvet öpmesi: Kişinin hanımını öpmesi gibi.
f) Tehiyye öpmesi: Âlim ve sâlih kimselerin, anne ve babamızın elini öpmek gibi. Nitekim Abdullah bin Ömer (r.a.) şöyle demektedir: “Biz ona (Rasulullah’a (s.a.s..) yaklaştık ve elini öptük.” (5)
g) Mekruh olan öpme: Erkeğin erkeği, kadının da kadını öpmesi gibi. Enes’in (r.a.) naklettiği bir hadîs-i şerifte şöyle denilmektedir: Bir adam (gelerek):
— “Ey Allah’ın Rasulü! Biz (mü’minler) den bir kimse, kardeşi veya
arkadaşını karşıladığında onun önünde eğilebilir’mi?” dedi. Rasûl-i Ekrem (s.a.s.):
— “Hayır” dedi. O kimse:
— “Sarılıp (yüzünden) öpebilir mi?” dedi. Resûlullah (s.a.s.):
— “Hayır (asla)” cevabını verdi. O adam:
— “Elini tutup musâfaha yapabilir mi?” dedi. Rasûl-i Ekrem (s.a.s.):
— “Evet” buyurdu. (6)
h) Haram olan öpme: Yabancı bir erkek ile bir kadının öpüşmesi gibi. Bir erkeğin diğer bir adamı ağzından öpmesi, kerâhet-i tahrimiye ile mekruhtur. Bir kadının diğer bir kadını ağzından öpmesi de aynı hükmü ifade etmektedir. (7)

(1) Ebû Dâvûd c. 4 s. 355.
(3) Bakınız: Buhârî c. 7 s. 17.
(4) İbni Âbidin c. 5 s. 338.
(5) Tuhfet’ül-Ahvezi c. 8 s. 580.
(6) Ebû Dâvûd c. 4 s. 356.
(7) Tuhfet’ül-Ahvezî c. 7 s. 514.

İsmail Hakkı Yelkenci tarafından yayınlandı 11/08/2024

URL Kopyala
0
Cevap yaz..