Herhangi bir hayvan şekline girip beliren cinleri öldürmek caiz midir?
Herhangi bir hayvan şekline girip beliren cinleri öldürmek caiz midir?
Hadislerden cinlerin farklı şekillere girebileceğini anlıyoruz. Peki mesela bir hayvan şekline giren böyle bir cini öldürmek dinen caiz midir?
Bilal b. Haris anlatıyor: Bir yolculuk esnasında Peygamber Efendimiz (s.a.s.) ihtiyacını gidermek için bizden uzaklaştı ki def-i hacet için her zaman insanlardan uzak yerlere giderdi, ben de arkasından bir kaba su koyup gittim. Hiç duymadığım şekilde birileri yanında cedelleşiyordu, garip sesler geliyordu. Nihayet bir müddet sonra Peygamberimiz (s.a.s.) geldi ve “Bilal!” diye çağırdı, ben de “Buyurun, buradayım” dedim. “Su getirdin mi?” diye sordu ben de “Evet” deyince, “İsabetli davranmışsın.” dedi ve abdest almaya başladı. Ben “Ya Rasulellah! Yanınızda hiç duymadığım sesler işittim, bazıları cedelleşyordu…” deyince, “Yanımda Müslüman cinlerle müşrik cinler cedelleştiler. Ben de Müslümanlara CİLS’te (Yerleşim yerleri ile dağlarda) oturmalarını, müşriklere ise ĞAVR’da (dağlar arasındaki çukurlar ile denizlerde) oturmalarını söyledim.” dedi. (Mecmau’z-Zevaid, 1/203)
Bu rivayette yer alan ifadelerden hareketle “Müslüman cinler ile kâfir olan cinlerin farklı ve belli yerlerde ikamet etmeleriyle ilgili” bir anlaşmadan söz edilebilir. Buna benzer daha başka rivayetler de söz konusudur. Nitekim bu rivayetlerden birinde ‘ümmetinin evlerine girmemeleri ve kendilerini onlara yılan suretinde göstermemeleri’ yönünde antlaşma yaptığı bildirilmiştir. Zararlı yılanları öldürmeyi emreden bir hadiste ‘beyaz yılanı öldürmekten sakının zira o cinlerdendir’ buyurarak antlaşmaya riayet etmeyen hainden korkulması gerektiği vurgusu yapılmıştır. Bu nedenle beyaz yılan suretinde beliren cinlerin ‘müslümanların yolundan çekilmesi’ yönünde uyarılmasından sonra ısrarcı olması durumunda öldürülmesinin mubah olduğu bidirilmiştir. İmam Tahavi ise antlaşmaya riayet etmemeleri sebebiyle bu şekilde beliren cinleri uyarmadan öldürmeyi mubah görmüştür. (Hidaye şerhi İnaye, 1/417)
URL Kopyala