Namazın rükünlerinde uzun süre beklemek sehiv secdesi gerektirir mi?
Namazın rükünlerinde uzun süre beklemek sehiv secdesi gerektirir mi?
Kıraatı uzun yapmak ve bu sebeple kıyamın uzun olması, rükû, secde tesbihlerinin üçten fazla yapılması sebebiyle olan rükünlerin uzun süreli olması namaza zarar vermediği gibi faziletli olarak kabul edilmiştir. Ancak okuma yapmadan bir rükün miktarı susarak beklenmesi ise kasıtlı yapılırsa mekruh olur, kasıtlı yapılmazsa sehiv secdesini mucip olur. Sehiv secdesi, namazda yanılma, unutma veya dalgınlık gibi durumlar yüzünden namazın sonunda yapılan secdedir. Kasıtlı olmadan yanılarak bir rüknün geciktirilmesi, tekrarlanması veya öne alınması ya da bir vacibin terk edilmesi, geciktirilmesi veya değiştirilmesi hâlinde, noksanlığın telafi edilmesi için sehiv secdesi yapılması vaciptir. (Fetâva’l-Hindiye, I, 138 vd.) Namaz içinde bir rükün yerine getirecek kadar susarak düşünceye dalmak sehiv secdesi gerektirir. Örneğin Fatiha’dan sonra hangi surenin okunulacağı bir rükün yerine getirecek kadar düşünülse, bundan dolayı sehiv secdesi gerekir. Çünkü bu durumda vacip geciktirilmiş olur.
URL Kopyala

