Menü

Türkiyede takvimlerde yazan yatsı namazı vakti imâmeyn’e göre mi, yoksa imamı Azam’a göremidir?

Aşevi İnşaatı Yardımı - Huzurlu Gönüller Eğitim Vakfı
Aşevi İnşaatı Yardımı - Huzurlu Gönüller Eğitim Vakfı
Aşevi İnşaatı Yardımı - Huzurlu Gönüller Eğitim Vakfı
679 görüntülemeNamaz Bahsi

Türkiyede takvimlerde yazan yatsı namazı vakti imâmeyn’e göre mi, yoksa imamı Azam’a göremidir?

Türkiye’de Yatsı vaktinin ilânı olan ezan, Ebu Hanife’ye göre olan vakitte okunmaktadır. Ebu Hanife namaz gibi ibadet konusunda, İmameyn’e karşı tek kalsa da, Ebu Hanife’nin görüşü mezhebin görüşü kabul edilir.

Rivayetlerdeki ‘şafak’ veya ‘ufuk’ kelimeleri İmam Ebû Hanîfe’ye göre, kırmızılıktan sonraki beyazlıktır. Ayrıca Ebû Hanîfe bu konuda delil olarak, “Akşam namazı vaktinin sonu ufkun karardığı vakittir” hadisine dayanmıştır.[1] İmam Ebû Yûsuf ve İmam Muhammed’le birlikte diğer mezheplere göre ise akşam namazının son vakti, güneşin batışından sonraki kızıllık gidinceye kadar devam eder. Zira hadisteki şafak güneşin batışından sonraki kızıllıktır. Nitekim Hz. Peygamber (s.a.s), şafak kızıllıktır. O kaybolunca namaz vacip olur.” buyurmuştur.[2]

 


Kaynakça:

[1] Ahmed b. Hanbel, el-Müsned, XI, 570; bkz. Ebû Dâvûd, Salât, 2; Taberânî, Mu’cemü’l-Kebir, XXVII, 160
[2] Dârekutnî, es-Sünen, I, 506; bkz. Muvatta, Vukûtu’s-Salât, 23; Zeylaî, Nasbu’r-râye, I, 233

İsmail Hakkı Yelkenci tarafından yayınlandı 14/08/2024

URL Kopyala
0
Cevap yaz..