Adetli ya da cünüp bir kimsenin cenaze yıkaması câiz midir?
Adetli ya da cünüp bir kimsenin cenaze yıkaması câiz midir?
Şâfiî Âlimlerinden İmâm-ı Nevevî bunun mekrûh olmayacağını söylemiştir. Fakat Hasan-ı Basrî ve İbni Sîrîn ise, bu kimselerin cenaze yıkamasını mekrûh görmüşlerdir. İmâm-ı Mâlik ise sadece cünup olan kimsenin cenaze yıkamasını mekrûh kabul etmiştir.[1] Reddü’l-Muhtâr isimli eserinde İbn-i Âbidin’de, cünüp ve hayızlı kimsenin cenazeyi yıkamasının mekrûh olacağını söylemiştir.[2] Bazı Hanbeli âlimleri de bu görüştedir.
Bilindiği gibi, kadın cenazeyi kadın, erkeği de erkek yıkar. Yıkayanın cünüp, hayızlı, nifaslı ve gayri müslim olması mekrûhtur. Ama bunlardan başka yıkayabilecek kimse yoksa bunların da yıkamaları bir zorunluluk gereği câiz olur.[3]
Kaynakça:
[1] Nevevî, el-Mecmû’, Kitâbu’l-cenâiz, bâbu ğasli’l-meyyit; c. 5, s. 187
[2] İbni Âbidin, Reddu’l-Muhtâr, Kitâbu’s-salât, bâbu salâti’l-cenâiz; c. 2, s. 202
[3] Ömer Nasûhi Bilmen, Büyük İslâm İlmihali, 533. madde
URL Kopyala