Menü

Doğarken vücudunda oluşan doğum lekesini gidermek caiz midir?

1.12K görüntülemeHastalıklar ve Tedavi Yolları

Doğarken vücudunda oluşan doğum lekesini gidermek caiz midir?

Şüphesiz yüce Allah insanı bu hayata uyum gösterebileceği en güzel bir şekilde yaratmıştır. Yüce Allah şöyle buyurmaktadır: “Biz insanı en güzel bir biçimde yarattık.”[1] Bu nedenle Allah Teâlâ, güzellik uğruna yaratılışın değiştirilmesini haram kılmıştır. Çünkü bunda Allah’ın yarattığına itiraz söz konusu olup, insan iradesinin daha güzel yapacağına dair bir mesaj saklıdır. Ancak söz konusu değişim bir güzellik için değil, sadece olan bir kusuru gidermek veya herhangi bir zarardan kurtulmak olursa bu durumda sakıncası yoktur ve caizdir.

Abdullah bin Mesud’dan “radıyallahu anh” rivayet edildiğine göre o şöyle dedi: “Yaratılışını değiştiren, döğme sanatı yapan, kendisine döğme yaptıran, yüzündeki kılları aldıran ve güzelleşmek için dişlerini törpületerek aralarını ayıranlara Allah Teâlâ lanet etmiştir.”[2]

İmam Nevevi şöyle dedi: “Bu hadiste; yapılan işin güzellik uğruna yapıldığına işaret vardır. Fakat bir kimse bunu tedavi veya oluşan bir kusuru gidermek için yaparsa bunda bir sakınca yoktur. Allah en iyisini bilir.”[3]

Şayet doğum lekesi tiksindirici olup, rahatsızlık vererek kişiye zararı varsa, bu bağlamda evli olup veya evlenmek üzereyken eşinin bundan uzaklaşacağı biliniyorsa, bu durumda doğum lekesini gidermekte bir sakınca yoktur. Bu konuda ki kural şudur; güzellik amacıyla yapılan değişiklik haramdır, ancak bir kusuru gidermek caizdir. Nitekim burnu kesilen bir sahabe gümüşten bir burun edinmiştir. Burnu koktuğu için Rasûlullah “sallallahu aleyhi ve sellem” ona gümüş yerine altından burun edinmesine izin vermiştir. Çünkü bu, kusurların giderilmesi olarak değerlendirilir. İşte bu kural ışığında hareket edilebilir. Örneğin; tenin rengini siyahtan beyaza çevirmeye uğraşmak haramdır. Çünkü bu Allah’ın yarattığını güzellik uğruna değiştirmektir. Ayrıca söz konusu doğum lekesinin, cilt hastalıkları olduğu endişesi varsa bu durumda da giderilmesinde sakınca yoktur. Ancak buna rağmen cilt hastalıklarında uzman ve güvenilir bir doktora başvurmak gerekir.

 


Kaynakça:

[1] Tîn/4
[2] Buhari /5931
[3] Sahihi müslim şerhi 14/106-107

İsmail Hakkı Yelkenci tarafından yayınlandı 14/08/2024

URL Kopyala
0
Cevap yaz..