Alim ve salih zatların kabir taşlarına ayet yazılmasında bir sakınca var mıdır?
Alim ve salih zatların kabir taşlarına ayet yazılmasında bir sakınca var mıdır?
Peygamber Efendimiz (s.a.s), oğlu İbrahim’in ve Medine’de vefat eden Osman b. Maz’un’un kabri başına, kabrin tanınması için bir taş koymuştu. İslâm âlimleri, Peygamber Efendimizin (s.a.s) bu davranışını esas alarak, mezara bir taş konabileceğini ve bu taşa yalnızca isim yazılmasının yeterli olacağını belirtmişlerdir. Âlim, sâlih, seyyid zatların kabirlerinin kaybolmaması için yanlarına taş konulmasında ve adlarının yazılmasında bir sakınca yoktur. Aynı şekilde vefat etmiş müminlerin de eserleri kaybolup, zillete maruz kalmamaları için, başlarının ucuna birer taş dikilip adlarının yazılmasında bir sakınca yoktur. Ancak bu taşlara âyet-i kerime yazılması mekruhtur. Hadis-i şeriflerde, kabirler üzerine konan taşlara gelişigüzel yazı yazılmasının yasaklanması[1] sebebiyle, İslâm âlimleri, yere düşüp çiğnenmesi ihtimali bulunması yüzünden mezar taşlarına âyet yazmanın caiz olmadığını söylemişlerdir.[2]
Kaynakça:
[1] İbn Mâce, Cenâiz, 43; Tirmizi, Cenaiz, 57
[2] İbn Abidin, Raddül-Muhtar, III/493; Bilmen, 264-266
URL Kopyala