Menü

Küpe, hizma, pirsink takmak caiz midir?

Aşevi İnşaatı Yardımı - Huzurlu Gönüller Eğitim Vakfı
Aşevi İnşaatı Yardımı - Huzurlu Gönüller Eğitim Vakfı
Aşevi İnşaatı Yardımı - Huzurlu Gönüller Eğitim Vakfı
968 görüntülemeTakılar ve Ziynetler

Küpe, hizma, pirsink takmak caiz midir?

Kulak deldirip küpe takmak, Müslümanların genel örfünde kadınlara ait bir süs eşyasıdır. Müslüman kadınlar Peygamber Efendimizin (s.a.s) döneminden itibaren bu güne dek süslenmek amacıyla bunu kullanmışlardır.[1] Bu konuda İbni Abbas’ın rivayetine göre (r.a); “Peygamber Efendimiz (s.a.s), erkeklerden kadına benzemeye çalışan ve kadınlardan da erkeklere benzemeye çalışanlara lanet etmiştir.”[2] Bu nedenle alimler, erkeklerin kulaklarını deldirip küpe vb. takmalarını tahrimen (harama yakın) mekruh saymışlar ve bunu işleyenin uhrevî cezayı hak ettiğini kabul etmişlerdir.[3]

Ayrıca çeşitli akımların sonucu olarak, birtakım yerlere takı (piercing) takılması ve bu amaçla yapılacak süslenme dinimizce asla caiz değildir. Erkek veya kadının, burun, dil, dudak gibi organlarına delik delmesi insan fıtratına uygun değildir. Kız çocuklarının kulaklarına sadece tek delik açılıp küpe takması ise caizdir ve uygundur. Ancak bunun dışında burun, dil ve dudak gibi yerlere delik delmek ve hızma takmak, kulağa çift delik açmak caiz değildir. Ayrıca kadının zinetini kendine nikah düşen erkeklere göstermesi caiz değildir. Bu bakımdan hızma takan kadının bunu kendine nikah düşen erkeklere göstermesi söz konusu olduğu için de ayrıca sakıncalı olur.

Raddû’l-Muhtar ve el-Feteva’l-Hindiyye gibi Hanefi mezhebinin, Îânetû’t-Tâlibîn gibi Şafiî mezhebinin fıkıh kitaplarında kaydedildiğine göre, kız çocuğunun veya kadının küpe takmak maksadıyla kulağının delinmesinde bir mahzur yoktur.[4] Çünkü bu çeşit bir işlem Peygamber Efendimizin (s.a.s) zamanında da yapılıyordu ve bu yasaklanmıyordu. Peygamber Efendimiz (s.a.s) tarafından bilindiği halde yasaklanmamış olması buna müsaade edildiğinin göstergesidir.[5]

 


Kaynakça:

[1] Buhari, Libas, 59 (5583)
[2] Buhari, Libas, 61-62, 5585-5886
[3] İbni Abidin 6/ 336-337 ve 388; Nahlavi, ed-Dureru’l-Mubaha fi’l-hazarı ve’l-İbaha, s. 29
[4] Reddû’l-Muhtar, 5: 270; el-Feteva’l-Hindiyye, 5: 358
[5] İânetüt-Tâlibîn, 4: 175

İsmail Hakkı Yelkenci tarafından yayınlandı 13/08/2024

URL Kopyala
0
Cevap yaz..