Kadınların Teravih yada diğer namazlar için camiye gitmesi uygun mudur?
Kadınların Teravih yada diğer namazlar için camiye gitmesi uygun mudur?
Günümüzde camilerde bulunan manzarayı göz önüne aldığımızda kadınların camiye gitmelerinin uygun olmadığını söylemek daha doğru olacaktır. Günümüz İslam toplumunda kadın artık erkekler gibi davranabilen, onlar gibi maişet temin eden, özgürce sokağa çıkma hakkına sahip olan bir varlık olarak telakki edilmektedir. Hâlbuki doğrusu, kadınlar için asıl olan; mümkün mertebe evde durmaları ve yabancı erkeklerin bulunduğu ortamlardan uzak durmalarıdır. Bu gerçeği Kur’an-ı Mübin: “Evlerinizde oturun! Önceki cahiliye dönemi çıkışı gibi süslenip (dışarıya) çıkmayın” (Ahzab 33) ayetiyle ortaya koymuştur. Evet, Peygamber Efendimizden (s.a.s.) “Allah’ın kadın kullarını mescidlerinden engellemeyiniz” (Muvatta, Kitabu’l-Kıble, No: 674) şeklinde bazı rivayetler nakledilmiştir. Ancak burada meselenin diğer yönünü de değerlendirmek gerekir ki, buda kadınların mescitlere gitmemesi gerektiğini ifade eden rivayetlerdir.
Örneğin; Hafız İbn Hacer’in “Fethu’l-Bari” de İbn Hacer, Fethu’l-Bari II/350 Ahmed b. Hanbel ve et-Taberani’ye isnadla rivayet ettiği bir hadiste Ümmü Humeyd es-Saidiyye isimli bir kadın Peygamber Efendimize (s.a.s.) gelerek; onunla Mescidi Nebevî de namaz kılmayı sevdiğini söyler. Bunun üzerine Allah Rasulü de (s.a.s.) ona “Senin benimle namaz kılmayı sevdiğini muhakkak biliyorum. (Ne var ki) senin odanda kıldığın namaz hücrende kıldığından, hücrende kıldığın konağında kıldığından, konağında kıldığın mahalle mescidinde kıldığından, mahalle mescidinde kıldığın da benim mescidimde kıldığın namazdan daha hayırlıdır.” buyurmuştur. (Ahmed b. Hanbel, Müsned, No: 27090) Diğer bir rivayette yine Allah Rasûlü (s.a.s.) “Kadınların mescitlerinin en hayırlıları, odalarının derinlikleridir.” buyurmuştur. (Ahmed b. Hanbel, Müsned, VI/297) Ayrıca bu bapta özel olarak zikredilmesi gereken bir söz var ise, o da Hz. Aişe’nin (r.a.) sözüdür: “Şayet Rasûlullah (s.a.s.) kadınların kendisinden sonra düşmüş oldukları duruma yetiş(ip bu durumu gör)seydi, elbette onları Beni İsrail’in kadınlarının men olundukları gibi (mescitlere) gitmekten men ederdi.” (Buhari, Sahih, No: 869)
URL Kopyala