Menü

Vacip demeden sadece vitir namazına diye niyet etmek yeterli midir?

20 görüntülemeNamazı Bozan ve Bozmayan Şeyler
0 Yorum

Vacip demeden sadece vitir namazına diye niyet etmek yeterli midir?

Niyet ettim vitir namazına demek yeterli mi, yoksa vitir vacip namazına diye niyet getirmek şart mı?

İsmail Hakkı Yelkenci cevap verdi

URL Kopyala
0

Vitir namazı için niyet ederken “Niyet ettim vitir namazına” demek yeterlidir, ”niyet ettim vitir vacip namazına” şeklinde niyet etmek şart değildir. Ayrıca İmameyn (İmam Ebû Yusuf ve İmam Muhammed), Hanefi mezhebinin bu iki büyük imamına göre de vitir namazı sünnet-i müekkededir. ​Diğer Üç Mezhep (Şafiî, Malikî, Hanbelî), bu mezheplere göre de vitir namazı sünnettir. ​Dolayısıyla, İslam hukukçularının çok büyük bir çoğunluğuna (cumhura) ve Hanefi mezhebinin kendi içindeki İmameyn görüşüne göre vitir namazı zaten sünnettir. Sadece İmam-ı Âzam, vitir namazının vacip olduğu görüşündedir. Hanefi mezhebinde fetva ve genel uygulama da İmam-ı Âzam’ın bu görüşü (vacip oluşu) üzerine şekillenmiştir. Kaldı ki; Ebu Hanifenin görüşüne göre de niyet ederken vacip şeklinde belirtmek şart değildir.

İsmail Hakkı Yelkenci cevap verdi
0
Toplam 1 cevaptan 1 tanesi gösteriliyor. Diğer cevapları görmek için tıklayın.
Cevap yaz..